17 Mayıs 2011 Salı

Sizin Hiç Babanız Öldü Mü?

Merhaba,

Bu ara sıklıkla uğrar oldum. Çok dolmuşum galiba. Pek de kayda değer şeyler yazmıyorum ya neyse. En azından aklımda duracağına blogda dursun istiyorum. Geçen gün ilk yazıdan beri taradım. Nerdeyse her acımı, sıkıntımı yazmışım. Atladıklarımı da belki hala kendime itiraf edemiyorum, bilmiyorum.

Şiir okumayı çok sevdiğimi aşikar, yazdıklarımdan. Geçen gün çok sevdiğim bir arkadaşımla Aragon hakkında konuşurken konu bir anda Cemal Süreya'ya geldi. Tabi benim aklıma da en sevdiğim şiiri geldi. Babası öldüğü zaman yazmamış bu şiiri, babasının yaptığı bir evlilik sonrası kağıda dökülmüş bir şiir. Benimle bu bağlamda bir alakası olmasa da herkesin bir hayal ettiği babası bir de yaşadığı babası vardır..

Tavsiye: Şiiri http://fizy.com/#s/1ltwak bu şarkıyla okumak bana daha bi garip geldi sanki..

sizin hiç babanız öldü mü?
benim bir kere öldü kör oldum
yıkadılar aldılar götürdüler
babamdan ummazdım bunu kör oldum

siz hiç hamama gittiniz mi?
ben gittim lambanın biri söndü
gözümün biri söndü kör oldum
tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
soylemesine maviydi kör oldum

taslara gelince hamam taslarına
taslar pırıl pırıldı ayna gibiydi
taslarda yüzümün yarısını gördüm
bir şey gibiydi bir şey gibi kotu
yüzümden ummazdım bunu kör oldum
siz hiç sabunluyken ağladınız mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder