22 Haziran 2010 Salı

Celtics Pride'ın sebebi

En baştan başlamak lazım sanırım. Basketbolla ilgisi olmayanları aydınlatmak için Boston şehrinin NBA'deki takımının adı Celticstir. NBA tarihinin en önemli 2 takımından biridir. 60lı yılların sonunuyla başlayıp 80 ortalarına kadar şuan da Hall Of Fame üyesi olan birçok efsaneyle şampiyonluklara imza atmıştır... Larry Bird, Bill Russell, Kevin Mchale, Bill Walton gibi daha bir çok yıldız bu takımda oynamıştır. TD Arena gibi hala klasik parke düzeni kullanana tek salona sahiptir...

Ve gelelim. Benim Celtics'li oluşuma... Basketbolu takip etmeye başlamam yaklaşık 6 yaşıma denk geliyor. Ve o zamanlar NBA de Michael Jordan fırtınası var. Şampiyonlukları, basketbolu bırakması, babasının kaçırılması, beyzbola geçişi, tekrar geri dönüşü vs vs vs... Doğal olarak bende bir Bulls taraftarı gözüküp aslında Jordan hayranıydım. Fakat San Antonio Spurs-New York Knicks final serisi benim aralıksız izlediğim ilk NBA serisidir. Tim Duncan'a olan hayranlığımda burada başlar. 2000'li yıllarn başında evime her ay giren basketbol dergileri, gazeteleri o senelerde büyük başarıları olmasada geçmişi ve mükemmel geleneği sebebiyle beni Celtics hayranı yaptı. En büyük rakibimiz Lakers Shaq& Kobe ikilisiyle 3 sene üst üste şampiyonluk yaşarken ben Celtics'li olmaya karar verdim. Çok kötü seneler geçirdik. Sadece Pierce ve 3 5 zıpır rookielerle seneler oynadık. Fakat Kevin Garnett, Ray Allen ve Paul Pierce birleşmesi umudumu arttırdı. İlk defa tuttuğum takımın çok ciddi hedefleri vardı... Ve Celtics Pride denen olguylada en büyük rakibimiz Lakers'la oynanan final serisinde karşılaştım. 20 sayı geride olduğumuz bir maçı çevirdik.. Müthiş bir geri dönüştü. Ve aynı seride Pierce sakatlanıp tekerlekli sandalyeyle soyunma odasına gitmişti fakat maç içinde sahaya geri dönünce tribünleri, oyuncuların gözlerindeki ateşi ve kendimi koltuğun tepesinde bulunca işte Celtics Pride'ı hissettim... Son 3 yılda Celtics'li olanlarada saygım büyüktür fakat bütün cefasını çektiğimiz takımın gururunu sürmekte en büyük keyifimizdir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder